Направи запитване
ТРЗ калкулатор
Цени счетоводство
Счетоводна къща Контабил Русе

Често задавани въпроси

Успехът на бизнеса зависим ли е от качеството на счетоводните услуги?

Това е един от най-често задаваните въпроси, от страна на клиентите. Много от вас са на мнение, че успехът на бизнеса ви е нещо съвсем различно и странично от воденето на счетоводството. Това е една от най-честите заблуди, тъй като счетоводството е неразривна част от бизнес дейностите. Не е случаен фактът, че добрите търговци, притежаващи безспорен нюх, прецизно подбират счетоводната къща, в ръцете на която да поверят дейността на фирмата си.

Извършвате ли услугата „Регистрация на фирма“?

„Контабил” ЕООД гр. Русе извършва регистриране на фирми, като в тази услуга се включва:

  • предоставяне на адрес на управление и кореспонденция с НАП;
  • запазване на име на фирмата;
  • заплащане на таксите за регистрацията;
  • изготвяне на учредителните документи според конкретните изисквания;
  • откриване на набирателна сметка в търговска банка;
  • заверка на спесимен от подписа на управителите при нотариус;
  • подаване на документите в Търговския регистър към Агенцията по вписванията.

В какви срокове се извършва регистрацията на търговско дружество?

Регистрацията на търговско дружество в Търговския регистър отнема 2-3 работни дни. В случай, че има някакво забавяне от страна на Търговския регистър, вписванията следва да бъдат извършени по реда на тяхното постъпване. Ако вашето заявление е подадено преди седмица, то бъдете сигурни, че ще бъде обработено преди онова, подадено през изминалия ден. Дори и да сте с ограничено време и желаете процедурата да бъде експресна, то не съществува подобна опция. Клиентът не може да си заплати за експресна поръчка.

Регистрацията по ЗДДС отнема до 14 дни или две седмици.

Колко струва регистрацията на фирма?

Регистрацията на ЕООД и ООД за клиенти, които желаят да ползват и счетоводни услуги, струва 106 лв. За клиенти, които желаят само регистрация на фирма без счетоводни услуги, цената е с 30 лв. по-висока или 136 лв. Документите за регистрацията се подават от адвокат с електронен подпис, при което се ползва намаление от 50% на държавната такса. Печатът от 15 лв. и удостоверението за актуално състояние от 10 лв. (което не е задължително) не са включени в цената.
Регистрацията по ДДС е безплатна за клиентите на КОНТАБИЛ ЕООД.

Как протича регистрацията на фирма?

Регистрацията на фирма не е никак сложна задача, но в случай че не притежавате никакви познания в тази област, то вероятността да объркате всичко, е много голяма. Затова и всеки един специалист би ви съветвал да се допитате до реномирана счетоводна къща, която да съдейства безотказно. В този ред на мисли стигаме до един от основните лидери в бранша – „Контабил” ЕООД гр. Русе.

Ето и през какви етапи преминава всяка една регистрация на фирма:

  • уточняване на името на фирмата, предмета на дейност, адреса, капитала, съдружниците и управителите;
  • изготвяне на докуметите;
  • откриване на набирателна сметка в търговска банка;
  • заверка на спесимен от подписа при нотариус;
  • подаване на документите в Търговския регистър.

След като вече вашата фирма е регистрирана в Търговския регистър, то бихме могли да:

  • направим актуално състояние;
  • направим 1 или 2 печата;
  • открием банкова сметка;
  • направим пълномощно за воденето на счетоводството;
  • сключим договор за счетоводство;
  • започнем самоосигуряване;
  • регистрираме фирмата по ДДС.

Това е изцяло ваше решение и избор, от който можете да се възползвате. Не забравяйте, че стабилната основа, върху която градите бизнеса си, се поставя от счетоводната къща. Затова е повече от важно да подхождате внимателно, когато наемате даден специалист. Не оставяйте съдбата и бъдещето на дейността, която възнамерявате да развивате, на произвола.

Как да избера счетоводна къща?

Ключът към успеха на вашия бизнес е именно счетоводната фирма. Ето защо този избор се оказва един от най-важните. Не бива да забравяме, че законодателството, освен сложно, то е непрекъснато променящо се. Затова е повече от необходимо да имате на своя страна добър счетоводител, който да ви осигурява ценни и навременни съвети.

Знаете ли как да разберете дали един счетоводител е добър в областта, в която практикува? Той трябва да умее да ви представи цялата онази терминология по разбираем за обикновения гражданин начин, така че нищо да не ви убягва. За да попаднете на правилния човек, то е необходимо не само да се вслушате в препоръките на ваши близки, познати или клиенти на дадена счетоводна къща, но също така да извършите самостоятелно проучване, относно компетентността на лицето в сферата на вашия бизнес. Единствено тогава съветите му могат да бъдат 100% полезни.

Нека не оставяме на страна заплащането, което също е фактор, с който следва да се съобразите. Уверете се, че можете да разчитате на професионалиста, на който сте се спрели по всяко едно време, заплащайки му разумна цена. Той трябва да показва ясна загриженост към вашата дейност.

За да бъде по-лесно за вас, то бихте могли да изготвите кратък списък с няколко счетоводни къщи, за които имате събрани положителни отзиви, мнения и коментари. Разгледайте техния уеб сайт внимателно, запознайте се с услугите, които предлагат. Освен това е нужно да обърнете внимание и на периода, от който практикуват тази дейност. Съветът ни към всеки гражданин е да не гласува прекомерно доверие на едва прохождаща счетоводна къща, която все още се бори за изграждане на потенциал и репутация.

Една данъчна ревизия е добър индикатор за качествата на счетоводителя. Ако всичко премине така, както законът повелява, то значи лицето е изграден професионалист, на който може да се гласува доверие. Ако един счетоводител няма ревизии, то често бива сравняван с хирург, който не извършва операции. Избирайки русенската счетоводна къща „Контабил”, то вие автоматично печелите верен и дълготраен съюзник, на който да разчитате по всеки един въпрос. Изборът е изцяло във вашите ръце!

Данъчното законодателството стана доста строго. Може ли нещо да се направи, за да се облекчи бизнеса?

Безспорно данъчното законодателство е до толкова строго, че голяма част от собствениците на бизнес – едър или дребен, изпитват страх и почитание към него. В случай, че би могло да се направи нещо с данъците във вашата фирма, то ние сме лицата, които можем да ви кажем какво е то и кога е редно да бъдат извършени тези корекции. По никакъв повод не разчитайте на мнението на некомпетентни лица.

Защо да предоставим воденето на ТРЗ на външна счетоводна къща?

Минимални са ползите за фирмата или въобще липсват такива, ако самата тя пряко се занимава с ТРЗ. За счетоводната къща съществуват редица предимства. Ето и какви са те:

  • Служителите във фирмата не знаят заплатите на своите колеги;
  • Счетоводната къща извършва техническата работа по изготвяне на разчетно-платежни ведомости за заплати, справки, служебни бележки, трудови договори, подаване на уведомления, осигурителни декларации, болнични листове, изчислява обезщетенията и дължимите осигурителни вноски;
  • По-голяма сигурност, тъй като счетоводната къща носи отговорност за причинени от нея щети;
  • По-ниски разходи.

Мога ли да наема оперативен счетоводител, а вие да водите счетоводството?

По принцип този метод е присъщ за онези фирми, които имат сравнително голям брой фактури и документи. Те се нуждаят от това част от счетоводните процеси да бъдат реализирани на място в офис на фирмата. За да протича всичко по правилния начин се наема човек, който да изпълнява длъжността – началник склад или друг служител на подобна длъжност.

Счетоводното отчитане се извършва в счетоводната къща, включително подаването на данъчните декларации, представителството в НАП при проверки и ревизии. Счетоводната къща организира начина на воденето на първичното счетоводство във фирмата и контролира работата на служителите във фирмата, заети с тази дейност.

Този начин на работа не е присъщ за всички фирми в страната. По принцип е присъщ за местата, където броят на първичните документи надхвърля нормалното. Тогава счетоводната къща счита за необходимо да назначи служители – един или повече, които да се занимават с тяхното издаване. За фирмата би било доста по-удобно, ако тяхната месторабота е в самия офис, където протичат и останалата част от работния процес. Освен това, фирмата не се наема с отговорността да търси и наема квалифициран счетоводител.

Мога ли да получа консултация преди сключването на договор за счетоводство?

Много от потенциалните клиенти на която и да е било счетоводна къща се интересуват горещо от отговора на този въпрос. Разбира се, не всяка фирма е в готовност да предложи безплатна консултация по който и да е било счетоводен въпрос, засягащ пряко лицето, нуждаещ се от подобен вид услуга. Сред множеството счетоводители ще попаднете и на такива, които са в готовност да ви окажат безплатно съдействие по определени казуси, докато други сте длъжни да заплатите, дори и като консултантска услуга.

Ние от „Контабил” ЕООД град Русе смятаме за необходимо да осигуряваме на клиентите безплатна консултация по интересуващите ви счетоводни и данъчни въпроси, от която да се възползвате неограничено. Консултацията може да е свързана със специфичните особености на дейността на фирмата, на нейното счетоводство и данъчно облагане, както и въпроси относно начина на работа на КОНТАБИЛ ЕООД.

Сключва ли се договор за счетоводство?

Сключването на договор до известна степен допълва онази сигурност и спокойствие, които клиентът държи да изпитва през цялото време, докато бизнесът му съществува. Още от край време онзи лист, подписан от двете от страните, е ясно доказателство за това, че обещанията ще бъдат изпълнени, така, както е била предварителната уговорка.

Да, взаимоотношенията между фирмата и счетоводна къща КОНТАБИЛ ЕООД се регламентират с договор. Счетоводната къща се задължава да извършва пълно счетоводно обслужване, да дава консултации, да подава от името на фирмата данъчни декларации, да представлява фирмата в НАП, включително при проверки и ревизии.

В случай, че счетоводната къща причини щети на фирмата, то тя носи пълна отговорност за всяка една от тях. Това е ясно и конкретно описано в самия договор, който следва да сключите. Самите щети често биват резултат от погрешно водена на счетоводство и допускане на грешки, водещи катастрофални последици след себе си.

В случай, че желаете той да бъде прекратен, то единственото, което се изисква от вас, е да дадете едномесечно предизвестие. Запомнете, че счетоводната къща няма право да прекрати едностранно договора към края на отчетния период, в който случай е длъжна да направи годишно приключване и да подаде необходимите годишни декларации.

Големи ли са разходите за външно счетоводство?

Цената на всяка една от счетоводните услуги, които биват предлагани, е зависима от вида на услугата, времето, което тя отнема, за да бъде извършена, както и от самата сложност на дейността. Броят на получените и издадени фактури също определят цената на услугата, както и оборота, броя на персонала и много други.

Ако фирмата има голям обем получени и издадени фактури, съответно нараства и счетоводният труд за тяхното обработване. При голям оборот, данъчната администрация проявява завишен интерес към дейността на фирмата, тъй като очаква съответно по-големи възможности за откриване на допълнителни данъчни задължения и за налагане на санкции. При голям оборот, интересът на данъчните инспектори към дейността на фирмата нараства и съответно счетоводителите отделят повече време за представяне на документи за данъчни проверки и ревизии. Същото се случва, ако фирмата извършва  вътреобщностна търговия или дейност с висок фискален риск.

Цената на счетоводната услуга се определя по един справедлив начин и клиентът заплаща в зависимост от обема на услугите, които ползва. Идеята е, че клиентът заплаща счетоводните услуги в степента, в която ги използва, ако има по-малка дейност – заплаща по-малко, а при по-голяма дейност – заплаща повече. Това означава, че разходите ви за счетоводство ще нараснат когато нараснат и приходите ви.

Какви са предимствата на счетоводната къща пред собствения счетоводител?

Основната причина за да наемете счетоводна къща е да можете да се концентирате върху същинската дейност на фирмата, вместо да се занимавате със странични и несвойствени функции. Ако се занимавате с допълнителни дейности като счетоводство, ще имате по-малко време и енергия за важните неща. Освен това качеството на работа при една счетоводна къща ще бъде по-добро, тъй като счетоводната къща е специализирана във воденето на счетоводство, а и разходите ще бъдат по-ниски, тъй като са разпределени между повече клиенти.

Назначаването на счетоводител и създаването на собствен счетоводен отдел е съпроводено със значителни разходи, свързани с офиса и работното място, компютърна техника, принтери, скенери и канцеларски материали, програмни продукти, разходи за заплати, осигуровки и др.

Създаването на счетоводен отдел с екип от специалисти е скъпо начинание. Освен разходите за заплати и осигуровки, трябва да помислите за отпуските и болничните на счетоводителите, както и какво ще се случи с тяхната работа, след като те напуснат. Има редица трудности при намирането на подготвени кадри и на практика се налага назначените служители да бъдат обучавани за продължителен период от време. В момента, в който ги назначите, установявате, че хората са много по-некомпетентни, отколкото сте очаквали.

Освен това една счетоводна къща или счетоводна кантора предлага значително по-високо качество на услугата, тъй като в нея работят счетоводители с практически опит в разнообразни ситуации, включително такива, с каквито се сблъсква и вашата фирма. При това счетоводната къща предлага договор за счетоводно обслужване, по силата на който тя отговаря за вреди, които е причинила при недоброто изпълнение на своите задължения.  

Разходите при наемането на външна счетоводна къща са по-малки, тъй като се разпределят между много на брой фирми-клиенти.

Мога ли сам да си водя счетоводството?

Воденето на счетоводството е задължително за всяко търговско дружество, а в много случаи дори за физически лица като еднолични търговци, лица упражняващи свободна професия, земеделски производители и др.

Законът за счетоводството поставя изисквания за минимално образование и стаж за съставителите на финансовите отчети, но собствениците на много малки фирми, за да спестят разходи се нагърбват сами да си водят счетоводството.

Случва се дори собственикът на фирмата или член на неговото семейство да я регистрира по ДДС и да започнат сами да подават декларациите по ДДС, да декларират трудови договори и да подават осигурителни декларации.

Всичко това им струва значителни усилия да се занимават с материя, за която не са подготвени. Резултатът е, че в данъчните служби винаги е било пълно с подобни фирми, които са объркали напълно документацията си и са нарушили законовите изисквания. Много често още на един ранен етап от развитието на фирмата се допускат грешки, чието поправяне по-късно се оказва доста скъпо.

Задължително ли е да водя счетоводство?

Можете да си задавате въпроса дали трябва да водите счетоводство и да плащате данъци, но отговорът е, че ако искате да развивате бизнес: да – трябва. Независимо дали ви харесва или не, когато успехът ви стане наистина голям, вие ще привлечете вниманието на управляващите и на техните институции, включително и на данъчните власти. Ако нямате успех, никой няма да се интересува от вас.

Трябва ли да се регистрирам по ДДС и кога?

За да можете да се регистрирате по ЗДДС е необходимо да сте достигнали праг, който е в размер на 50 хиляди лева. Той следва да бъде изчислен на база сумата на приходите, считано за изминалите 12 месеца. Може тези месеци да не бъдат в рамките на една календарна година.

В рамките на 14 дни следва да подадете своето заявление. Срокът започва да тече в момента, в който сте усвоили сумата. Заявлението се преглежда от НАП в 7 – дневен срок след което получавате одобрение или отказ за самата регистрация. Всеки, който желае, би могъл да се възползва и от доброволна регистрация, без да е необходимо да отговаря на изискването за 50 хиляди лева оборот. Регистрацията преминава по абсолютно същия ред, спазвайки се същите тези срокове.

В случай, че сте били длъжни да се регистрирате, но вие самите сте отказали да направите това, то подгответе се за солидни глоби и служебна регистрация. Ще бъдете санкционирани двукратно. Единият път, заради това, че сте отказали да се регистрирате. Глобите са в размер между 500 и 5 000 лева, а другата санкция е равна на сумата, която е трябвало да внесете като дължим данък. Тя не може да бъде по-малка от 500 лева.

Освен недостатъци, то регистрацията по ДДС крие и своите предимства. Можете да ползвате данъчен кредит. От него можете да се възползвате единствено, ако закупените услуги или стоки са пряко свързани с икономическата ви дейност.

Защо да изберем услугите на счетоводна къща?

Напоследък наблюдаваме, че се превръща в тенденция много от фирмите да възлагат не малка част от функциите на бизнеса на външни компании. Разбира се, тук става въпрос за онези дейности, които не са свързани пряко с приходите. Много от собствениците на компании предпочитат да са в дълготрайно сътрудничество със счетоводна къща, която следи и подпомага развитието на фирмата.

Смятаме, че това е основателна причина да изберете услугите на счетоводна къща. Разбира се, трябва да обмислите внимателно на коя от всичките да се спрете, тъй като конкуренцията днес е жестока. Следователно изборът ви няма да бъде никак лесен. Прочетете отговорите на най-често задаваните въпроси и сами ще се уверите, че „Контабил” ЕООД гр. Русе е сред лидерите в този бранш, които ще ви помогнат за постигане на максимални резултати и процъфтяване на бизнеса ви.

Вашите счетоводни услуги само за гр. Русе ли се отнасят?

Да, ние работим в гр. Русе с фирми, регистрирани в гр. Русе.
Можем да водим счетоводството и на фирми, регистрирани извън област Русе. За целта клиентът сканира документите и ни ги изпраща по имейл. Можем да подаваме данъчни декларации, ако в съответната дирекция на НАП бъде подадено Заявление за достъп до електронните услуги на НАП.

 

Русе

Безплатно вземане на документи?

За улеснение на клиентите, независимо в коя част на града се намират, "КОНТАБИЛ" предлага безплатно вземане и носене на документи от техния офис, магазин или обект в град Русе.

Къде се намира офисът Ви?

Карта

FAQ

Често задавани въпроси - Frequently Asked Questions (FAQ)

 

FAQ
 

Този сайт използва "бисквитки", за да работи оптимално за Вас. Чрез посещението си Вие приемате използването на "бисквитки". За повече информация прочетете ТУК.

Разбрах