Често задавани въпроси
Мога ли да си регистрирам фирма сам?
Да, можете. Това не е трудно. Можете да решите дали предпочитате Едноличен Търговец или ЕООД. Проверката на името на фирмата се извършва в сайта на Търговския регистър. Можете да изтеглите документите за регистрацията от интернет, включително от нашия сайт. Заверявате спесимена при нотариус и откривате разплащателна сметка. Заплащате таксата за регистрация на фирмата и подавате документите.
Тук можете да прочетете как да регистрирате фирма сам.
Оттук можете да изтеглите документите за регистрация на фирма.
Все пак едва ли има смисъл да регистрирате фирма сам. Ние можем да Ви помогнем.
Извършвате ли услугата „Регистрация на фирма“?
„Контабил” ЕООД - град Русе извършва регистриране на фирми, като тази услуга включва:
- предоставяне на адрес на управление и кореспонденция с НАП;
- запазване на име на фирмата;
- заплащане на таксите за регистрацията;
- изготвяне на учредителните документи според конкретните изисквания;
- откриване на набирателна сметка в търговска банка;
- заверка на спесимен от подписа на управителите при нотариус;
- подаване на документите в Търговския регистър към Агенцията по вписванията.
Раззбира се, Вие сами откривате сметката в банката и подписвате спесимена, но ние Ви предоставяме необходимите документи за това.
Ето видео как протича процеса на регистрация на фирмата:
Колко време отнема регистрацията на фирма?
Регистрацията на търговско дружество в Търговския регистър отнема 2-3 работни дни. В случай на забавяне от страна на Търговския регистър, вписванията се извършват по реда на тяхното постъпване. Дори ако бързате и желаете процедурата да бъде експресна, то Търговския регистър не предоставя такава възможност. Клиентът не може да си заплати за експресна поръчка.
Регистрацията по ЗДДС отнема до 14 дни или две седмици от подаването на заявлението за регистрация по ЗДДС или от регистрацията в търговския регистър на новата фирма, ако при регистрацията е изявено желание за доброволна регистрация по ЗДДС.
Колко струва регистрацията на фирма?
Регистрацията на ЕООД и ООД за клиенти, които желаят да ползват и счетоводни услуги, струва 99 лв. При регистрацията на фирмата се заплащат авансово 50 лева за счетоводни услуги, които се приспадат от първите фактури за счетоводство. За клиенти, които желаят само регистрация на фирма без счетоводни услуги, цената е 149 лв. Документите за регистрацията се подават от адвокат с електронен подпис, при което се ползва намаление от 50% на държавната такса.
Печатът и удостоверението за актуално състояние не са включени в цената. Печатът струва 15 лв. и не е задължителен, ако фирмата няма да се регистрира по ДДС. Удостоверението за актуално състояние струва 10 лв. и също не е задължително.
Цената за регистрацията по ЗДДС е 50 лева.
Как протича регистрацията на фирма?
Регистрацията на фирма е лесна и КОНТАБИЛ ЕООД - град Русе ще Ви съдейства.
Ето и през какви етапи преминава всяка една регистрация на фирма:
- уточняване на името на фирмата, предмета на дейност, адреса, капитала, съдружниците и управителите;
- изготвяне на документите;
- откриване на набирателна сметка в търговска банка;
- заверка на спесимен от подписа при нотариус;
- подаване на документите в Търговския регистър.
След като вече вашата фирма е регистрирана в Търговския регистър, то бихме могли да:
- направим актуално състояние;
- направим 1 или 2 печата;
- открием банкова сметка;
- направим пълномощно за воденето на счетоводството;
- сключим договор за счетоводство;
- започнем самоосигуряване;
- регистрираме фирмата по ДДС.
КОНТАБИЛ ЕООД - град Русе ще Ви помогне. Ето как:
Задължително ли е да водя счетоводство?
Можете да си задавате въпроса дали трябва да водите счетоводство и да плащате данъци, но отговорът е, че ако искате да развивате бизнес: да – трябва. Независимо дали ви харесва или не, когато успехът ви стане наистина голям, вие ще привлечете вниманието на държавата и на нейните институции, включително и на данъчните власти. Ако нямате успех, никой няма да се интересува от вас.
Мога ли сам да си водя счетоводството?
Воденето на счетоводството е задължително за всяко търговско дружество, а в много случаи дори за физически лица като еднолични търговци, лица упражняващи свободна професия, земеделски производители и други.
Законът за счетоводството поставя изисквания за минимално образование и стаж за съставителите на финансовите отчети, но собствениците на много малки фирми, за да спестят разходи се нагърбват сами да си водят счетоводството.
Случва се дори собственикът на фирмата или член на неговото семейство да я регистрира по ДДС и да започнат сами да подават декларациите по ДДС, да декларират трудови договори и да подават осигурителни декларации.
Всичко това им струва значителни усилия да се занимават с материя, за която не са подготвени. Резултатът е, че в данъчните служби винаги е било пълно с подобни фирми, които са объркали напълно документацията си и са нарушили законовите изисквания. Много често още на един ранен етап от развитието на фирмата се допускат грешки, чието поправяне по-късно се оказва доста скъпо.
Важно ли е счетоводството за успеха на бизнеса?
Да. Счетоводството няма да Ви донесе приходи, продажби и печалби. Добре воденото счетоводство ще Ви предпази от проблеми и ще Ви даде сигурност. Успехът на бизнеса не е възможен без правилно водено счетоводството. Вашият счетоводител е Ваш ценен и доверен консултант. Не случайно добрите търговци, притежаващи безспорен нюх, внимателно подбират счетоводната къща, в ръцете на която да поверят дейността на фирмата си.
Мога ли да получа безплатна консултация?
Да. Ние от „Контабил” ЕООД град Русе предлагаме безплатна консултация по интересуващите Ви счетоводни и данъчни въпроси, от която да се възползвате неограничено. Консултацията може да е свързана със специфичните особености на дейността на фирмата, на нейното счетоводство и данъчно облагане, осигуряването, регистрацията на фирма, както и въпроси относно начина на работа на КОНТАБИЛ ЕООД с клиентите си.
Данъчното законодателството стана доста строго. Можете ли с нещо да помогнете?
Безспорно данъчното законодателство е дотолкова строго, че голяма част от собствениците на бизнес – едър или дребен, изпитват страх и почитание към него. В случай, че би могло да се направи нещо с данъците във Вашата фирма, то ние сме хората, които можем да Ви посъветваме. Вие не трябва да плащате повече от това, което се изисква.
Как да избера счетоводна къща?
Едно от условията за успеха на всеки бизнес е доброто счетоводство. Затова избора на счетоводна фирма е важен. Законодателството, освен че е сложно, се променя постоянно. Необходимо е да имате на своя страна добър счетоводител и консултант, който да ви осигурява ценни и навременни съвети.
Как да разберете дали един счетоводител е добър? Той трябва да умее да ви представи цялата терминология по достъпен и разбираем начин. За да откриете правилния счетоводител, е добре да се вслушате в препоръките на Вашите близки и познати, а също да извършите самостоятелно проучване, относно компетентността и репутацията на счетоводните къщи и на удовлетвореността от техните клиенти.
Можете да изготвите кратък списък с няколко счетоводни къщи, за които имате събрани положителни отзиви, мнения и коментари. Разгледайте техния уеб сайт внимателно, запознайте се с услугите, които предлагат. Добре е да обърнете внимание от колко време практикуват тази дейност. Съветът ни е да не се доверявате прекомерно на едва прохождаща счетоводна къща без достатъчен опит. Поинтересувайте се каква репутация имат.
Вероятно имате и свои критерии като местоположение на офиса и цената на услугата. Може би имате нужда от лесна комуникацията - да се свързвате лесно със счетоводителя, да е на разположение, да отговаря бързо на въпросите Ви и да Ви обяснява всичко.
Добре е също да имате сключен договор за счетоводно обслужване и счетоводната къща да отговаря финансово за допуснати от нея грешки.
Една данъчна ревизия е добър индикатор за качествата на счетоводителя. Ако всичко премине така, както законът повелява, значи имате работа с изграден професионалист, на който може да се гласува доверие. Ако един счетоводител няма ревизии, той често бива сравняван с хирург, който не извършва операции.
Стремим се да се развиваме и се надяваме да удовлетворим Вашите изисквания. Избирайки русенската счетоводна къща КОНТАБИЛ, Вие ще спечелите верен и дълготраен съюзник, на който да разчитате.
Как мога да прехвърля счетоводното обслужване на фирмата при вас?
Ако не сте доволни от счетоводното обслужване, което получавате в момента, можете да помислите да се обърнете към нова счетоводна къща. За целта трябва да прекратите договора за счетоводство, да си вземете документите и да отидете на новото място.
Можете да прочетете повече тук: Смяна на обслужващата счетоводна кантора.
Сключва ли се договор за счетоводство?
Сключването на договор до известна степен допълва онази сигурност и спокойствие, които клиентът държи да изпитва през цялото време, докато бизнесът му съществува. Още от край време онзи лист, подписан от двете от страните, е ясно доказателство за това, че обещанията ще бъдат изпълнени, така, както е била предварителната уговорка.
Да, взаимоотношенията между фирмата и счетоводна къща КОНТАБИЛ ЕООД се регламентират с договор. Счетоводната къща се задължава да извършва пълно счетоводно обслужване, да дава консултации, да подава от името на фирмата данъчни декларации, да представлява фирмата в НАП, включително при проверки и ревизии.
В случай, че счетоводната къща причини щети на фирмата, то тя носи пълна отговорност за всяка една от тях. Това е ясно и конкретно записано в самия договор за счетоводно-консултантско обслужване. Самите щети могат да са резултат от погрешно водене на счетоводство и допускане на грешки, водещи до загуби.
В случай, че желаете той да бъде прекратен, можете да го прекратите по всяко време без предизвестие. При прекратяване на договора към края на отчетния период счетоводна къща КОНТАБИЛ - Русе е длъжна да направи годишно приключване и да подаде необходимите годишни декларации.
Можете да прочетете повече тук: Сключване на договор за счетоводство.
Скъпо ли е счетоводството (каква е цената)?
КОНТАБИЛ предлага ниска цена на счетоводните услуги. Цената зависи от:
- това дали фирмата е регистрирана по ЗДДС;
- броя на осигурените лица;
- броя на получените и издадените фактури;
- месечния оборот, т.е. месечната сума на продажбите без ДДС.
Ако фирмата има голям обем получени и издадени фактури, съответно нараства и времето а тяхното обработване. При голям оборот, данъчната администрация и държавата като цяло проявява завишен интерес към дейността на фирмата, тъй като очаква съответно по-големи възможности за откриване на допълнителни данъчни задължения и за налагане на санкции. При голям оборот, интересът на данъчните инспектори към дейността на фирмата нараства и съответно счетоводителите отделят повече време за представяне на документи за данъчни проверки и ревизии.
Цената не се увеличава, ако фирмата извършва вътреобщностна търговия със стоки и услуги, ако има данъчни проверки или ревизии или ако се възстановява ДДС. Цената не зависи от вида на дейността, например търговия, услуги, производство, строителство.
Цената на счетоводната услуга се определя по един справедлив начин и клиентът заплаща в зависимост от обема на услугите, които ползва. Идеята е, че клиентът заплаща счетоводните услуги само в степента, в която ги използва: ако има по-малка дейност - заплаща по-малко, а при по-голяма дейност - заплаща повече. Това означава, че разходите ви за счетоводство ще нараснат когато нараснат и приходите ви. За месец с по-малка дейност, ще заплащате по-малко, а за месец с по-голяма дейност - повече. При промяна на обема на дейността, се променя и цената.
КОНТАБИЛ предлага ниска цена на счетоводните услуги, тъй като се стремим към обслужване на голям брой клиенти, а не от това да печелим много от всяка фирма.
Какви са предимствата на счетоводната къща пред собствения счетоводител?
Основната причина за да наемете счетоводна къща е да можете да се концентирате върху същинската дейност на фирмата, вместо да се занимавате със странични и несвойствени функции. Ако се занимавате с допълнителни дейности като счетоводство, ще имате по-малко време и енергия за важните неща. Освен това качеството на работа при една счетоводна къща ще бъде по-добро, тъй като счетоводната къща е специализирана във воденето на счетоводство, а и разходите ще бъдат по-ниски, тъй като са разпределени между повече клиенти.
Назначаването на счетоводител и създаването на собствен счетоводен отдел е съпроводено със значителни разходи, свързани с офиса и работното място, компютърна техника, принтери, скенери и канцеларски материали, програмни продукти, разходи за заплати, осигуровки и други.
Създаването на счетоводен отдел с екип от специалисти е скъпо начинание. Освен разходите за заплати и осигуровки, трябва да помислите за отпуските и болничните на счетоводителите, както и какво ще се случи с тяхната работа, след като те напуснат. Има редица трудности при намирането на подготвени кадри и на практика се налага назначените служители да бъдат обучавани за продължителен период от време. В момента, в който ги назначите, установявате, че хората са много по-некомпетентни, отколкото сте очаквали.
Освен това една счетоводна къща или счетоводна кантора предлага значително по-високо качество на услугата, тъй като в нея работят счетоводители с практически опит в разнообразни ситуации, включително такива, с каквито се сблъсква и вашата фирма. При това счетоводната къща предлага договор за счетоводно обслужване, по силата на който тя отговаря за вреди, които е причинила при недоброто изпълнение на своите задължения.
Разходите при наемането на външна счетоводна къща са по-малки, тъй като се разпределят между много на брой фирми-клиенти.
Трябва ли да се регистрирам по ДДС и кога?
Имате задължение да се регистрирате по ЗДДС, ако сте достигнали оборот от 50 000 лева. Оборот означава сума на приходите от продажби. Оборотът се изчислява на база сумата на приходите за последните 12 календарни месеца. Тези месеци може да не бъдат в рамките на една календарна година.
В срок от 7 дни след края на месеца, през който е достигнат оборота от 50 000 лева, фирмата трябва да подаде заявление за регистрация. Ако оборотът е достигнат за по-малко от 2 последователни календарни месеца, заявлението за регистрация се подава в срок до 7 дни след достигането на оборота. След подаването на заявлението в НАП, се извършва проверка и регистрацията се извършва в срок от 14 дни след подаване на заявлението.
Всяка фирма, както и всяко лице, което извършва независима икономическа дейност, ако желае, може да се възползва и от доброволна регистрация, без да е необходимо да отговаря на изискването за 50 000 лева оборот. Регистрацията преминава по същия ред, подава се заявление, данъчните органи извършват проверка и регистрация в 14-дневен срок.
Може да имате интерес от доброволна регистрация по ЗДДС ако със сигурност предстои да достигнете оборота за задължителна регистрация или ако продажбите Ви са предимно към фирми, регистрирани по ЗДДС.
Фирмата има задължение за регистрация по ЗДДС и в други случаи - ако извършва услуги към фирми от Европейския съюз, ако получава услуги от фирми от чужбина, независимо на каква стойност. Задължителна регистрация по ЗДДС се извършва и ако фирмата е направила вътреобщностни придобивания на стоки за над 20 000 лева от фирми от Европейския съюз през една календарна година.
В случай, че сте били длъжни да се регистрирате, но сте пропуснали да направите това, то подгответе се за солидни глоби и служебна регистрация. Ще бъдете санкционирани двукратно. Единият път, заради това, че сте пропуснали да се регистрирате. Глобата е в размер между 500 и 5 000 лева (обикновено минималния размер от 500 лева). Другата санкция е равна на сумата, която е трябвало да внесете като дължим данък.
Освен недостатъци регистрацията по ДДС има и своите предимства. Можете да ползвате данъчен кредит. От него можете да се възползвате, ако закупените услуги или стоки са пряко свързани с икономическата дейност на фирмата.
Мога ли да наема оперативен счетоводител, а вие да водите счетоводството?
Това е удобно за фирми, които имат сравнително голям брой фактури и документи. Те се нуждаят от това част от счетоводните процеси да бъдат реализирани на място в офис на фирмата. За да протича всичко по правилния начин се наема човек, който да изпълнява длъжността – фактурист, началник склад или друг служител на подобна длъжност.
Счетоводното отчитане се извършва от счетоводна къща КОНТАБИЛ, включително подаването на данъчните декларации, представителството в НАП при проверки и ревизии. Счетоводната къща организира начина на воденето на първичното счетоводство във фирмата и контролира работата на служителите във фирмата, заети с тази дейност.
Този начин на работа не е подходящ за всички фирми, а само за фирми с много голям брой първични документи. Тогава счетоводната ще се наложи да назначи служители – един или повече, които да се занимават с тяхното издаване. За фирмата би било доста по-удобно, ако тяхната месторабота е в самия офис, където протичат и останалата част от работния процес. Освен това, фирмата не се наема с отговорността да търси и наема квалифициран счетоводител.
Защо да предоставим воденето на ТРЗ на външна счетоводна къща?
Съществуват редица предимства, ако възложите заплатите на външна счетоводна къща. Ето какви са те:
- Служителите във фирмата не знаят заплатите на своите колеги;
- Счетоводната къща извършва техническата работа по изготвяне на разчетно-платежни ведомости за заплати, справки, служебни бележки, трудови договори, подаване на уведомления, осигурителни декларации, болнични листове, изчислява обезщетенията и дължимите осигурителни вноски;
- По-голяма сигурност, тъй като счетоводната къща носи отговорност за причинени от нея щети;
- По-ниски разходи.
Ако Вашата фирма се занимава сама с ТРЗ, ползите от това са малки.
Счетоводните услуги на КОНТАБИЛ само за град Русе ли се отнасят?
Да, ние работим в град Русе с фирми, регистрирани в град Русе и Русенска област.
Можем да водим счетоводството и на фирми, регистрирани в цяла България. За целта клиентът сканира документите и ни ги изпраща по имейл. Данъчните декларации могат да се подават онлайн, тъй като Заявлението за достъп до електронните услуги на НАП може да бъде подадено и активирано във всеки офис на НАП.
Можете да прочетете повече тук: Счетоводни услуги за фирми от цяла България.
Безплатно вземане на документи?
За улеснение на клиентите, независимо в коя част на град Русе се намирате, КОНТАБИЛ предлага безплатно вземане и носене на документи от Вашия офис, магазин или обект в град Русе.
Къде се намира офисът Ви?
ЧЗВ - Често задавани въпроси
Често задавани въпроси (ЧЗВ)