Счетоводна къща Контабил Русе
< Назад

Полезно

.

Водене на счетоводството на фирми от други градове от България

25.10.2019

Водене на счетоводството на фирми от други градове от България

Може ли счетоводството да се води дистанционно от счетоводна къща от един град за клиенти от други градове? Можете ли да изберете счетоводна къща от друг град?

КОНТАБИЛ се намира в град Русе и ние водим счетоводството на фирми, регистрирани в Русенска област, тъй като за тях компетентния офис на НАП е този в Русе.
Тъй като имаме и клиенти от други части на България, тук ще обясним как работим с тях.
В Търговския регистър всяка фирма е длъжна да обяви адрес на управление на територията на страната. Компетентната дирекция на НАП е тази по адреса на управление на лицето (фирмата или физическото лице). Всички данъчни декларации се подават в компетентната дирекция на НАП. Всички удостоверения от НАП се получават от компетентната дирекция. Проверките и ревизиите също се извършват от компетентната дирекция. Регистрацията по ЗДДС също се извършва от съответния офис на компетентната дирекция.
Фирмата може по желание да обяви в Търговския регистър адрес за кореспонденция с НАП. Разликата е, че кореспонденцията от НАП ще пристига на този адрес, а също и при проверка и ревизия инспекторите от НАП трябва да идват в адреса на кореспонденция.
Няма ограничения фирмата да бъде регистрирана където и да е на територията на България както и адресът за кореспонденция с НАП да е където и да е в България, а дейността да се извършва в обект на друго място. Например ако фирма, регистрирана в Русе, има магазин в София, компетентния офис на НАП ще бъде този в Русе.
КОНТАБИЛ предлага адрес на управление и адрес за кореспонденция в Русе. Въпреки това на практика обикновено не се налага адреса на управление или за кореспонденция да е в Русе за да регистрираме фирмата или за да водим счетоводството.
Документите за регистрация на фирма в Търговския регистър могат да се подават във всички офиси на Търговския регистър в цялата страна независимо къде е адреса на управление на фирмата. Още по-лесно е документите да се подадат онлайн, с електронен подпис на адвокат и тогава физическият адрес на фирмата и на изготвящия документите съвсем няма значение. Това може да стане по следния начин:

  1. Изпращате данните за регистрацията на фирмата по имейл.
  2. Изготвяме документите и Ви ги изпращаме по имейл.
  3. Заверявате спесимена от подписа при нотариус и откривате набирателна сметка във Вашия град.
  4. Подписвате и останалите документи и ги изпращате по куриер.
  5. Ние Ви даваме банкова сметка и фактура, по които извършвате плащането.
  6. Когато получим документите ги подаваме онлайн.

Воденето на счетоводството също може да се извършва от разстояние. Договорът за счетоводно обслужване може да се подпише и изпрати по имейл или по куриер. Заплащането на счетоводната услуга се извършва по банков път, а фактурите се изпращат по имейл. Ние нямаме нужда от документите на фирмата в оригинал, а е достатъчно да ги изпращате сканирани по имейл. Данъчните декларации се подават онлайн. Заявяването на достъпа до електронните услуги може да се извърши във всеки офис на НАП. Необходимо е само пълномощно. Пълномощното трябва да е нотариално заверено само ако искаме достъп до данъчна и осигурителна информация или регистрация по ЗДДС. На практика можете да ни осигурите достъп до данъчна и осигурителна информация и като си извадите ПИК в НАП, което отнема около 5 минути. След като ни предоставите ПИК-а, ще имаме достъп и до тази услуга. ПИК е персонален идентификационен код, чрез който освен другите неща, може да се получава достъп до данъчно-осигурителна информация за фирми и физически лица. Можем също да Ви изготвим документите за регистрация по ЗДДС дистанционно. Заявлението за регистрация може да се подаде дистанционно, но имаме нужда от нотариално заверено пълномощно. НАП могат да връчат регистрацията по ДДС по електронен път, макар че към момента не винаги го правят. Като цяло за регистрация по ЗДДС вероятно ще се наложи да посетите офиса на НАП, но ние ще Ви подготвим всички документи.
Комуникацията между Вас и нас може да се извършва по имейл и телефон. Можете да изпращате документите сканирани по имейл. Ние подаваме декларациите в НАП по електронен път.
Комуникацията с НАП се извършва в писмен вид. В НАП няма значение какво е казано, а само какво е написано. Документите могат да се представят в НАП по пощата, с куриер, или в електронен вид. Физическият контакт с инспекторите от НАП е необходим много рядко и дори е за предпочитане да се избягва.

Коментирай

Все обще няма коментари за тази новина. Напишете първия коментар

Този сайт използва "бисквитки", за да работи оптимално за Вас. Чрез посещението си Вие приемате използването на "бисквитки". За повече информация прочетете ТУК.

Разбрах