Счетоводна къща Контабил Русе
< Назад

Полезно

.

Втори опит за продажба на корабостроителницата в Русе

15.10.2017

Втори опит за продажба на корабостроителницата в Русе

Русенската корабостроителница, с около триста декара площ в складове и цехове, отново в опит за продажба. Цената при тръжната процедура ще е около 32 млн. лв.

Синдиците на фалиралата КТБ обявиха, че скоро предстои втора процедура за продажба на Русенската корабостроителница. Първата бе спряна предсрочно поради съмнения за вътрешни договорки между кандидатите. Цената и при втората тръжна процедура ще остане около 32 млн. лв. като начало, колкото беше и първия път. Горе долу толкова са и парите, които държавата си търси от корабостроителницата. Средствата са взети като заем, който пък е бил предназначен за закупуване на самото предприятие. Закъсалата държавна компания дължи пари и на данъчните, и на служители.

Ще се продават площите и сградни съоръжения на дружеството, които никак не са за подценяване. Става въпрос за близо триста декара площ, както и складове, работилници, цехове. За да не се полакоми някой за земите, първият път всичко се предлагаше за продан накуп и в пакет. Най-вероятно така ще остане предлагането и вторият път. Вече месеци наред фирмата е спряла работа. Криза в бранша за строителство и ремонт на плавателни съоръжения има в целия свят. В Русе за последен път новопостроен кораб е бил готов преди 6 години или 3 години преди предприятието да бъде заложено за получаването на ипотечен кредит. След това до спирането на работата му то се е занимавало предимно с ремонтни работи. Малко преди да спре работа окончателно в него са били останали едва стотина души. За да има пълен капацитет, с който да може да произвежда кораби, такъв завод трябва да разполага с три хиляди работници, смятат експертите. Синдиците признават, че вече се е стигало до рязане на машини за скрап, но все още има надежда за възобновяване дейността на корабостроителницата.

Общо шест български и чуждестранни фирми заявиха интерес към първия търг. Представители на самите синдици обаче сигнализираха публично, че повечето от тях са свързани фирми, чиято крайна цел е придобиване на останалите от корабостроителницата активи и недопускане фалиралата банка да събере дължимото в очаквания обем.

Коментирай

Все обще няма коментари за тази новина. Напишете първия коментар

Този сайт използва "бисквитки", за да работи оптимално за Вас. Чрез посещението си Вие приемате използването на "бисквитки". За повече информация прочетете ТУК.

Разбрах