Счетоводна къща Контабил Русе
< Назад

Полезно

.

Как се осигуряват управителите на фирми?

22.01.2018

Как се осигуряват управителите на фирми?

Осигурителен процес на управителите на фирми. Дейности и отговорности на управителя. Два варианта на осигуряване. Вписване в Търговския регистър.

Всяка една фирма разполага с управител, който следи стриктно за нейното развитие и правилното протичане на дейността. От край време точно тук се появява един изключително важен въпрос, свързан с осигуровките, които трябва да внася лицето, вписано като управител. Разбира се, това е информация, която навярно малко от вас знаят, поради една или друга причина.

Вярваме, че статията ще бъде от полза на онези, които тепърва навлизат в счетоводната ниша и всички онези специфики, свързани с осигурителния процес. Ако смятате, че сами не ще се справите, то във всеки един момент бихте могли да се възползвате от услугите на опитни и авторитетни счетоводни лица, каквито са служителите от счетоводна къща „Контабил” ЕООД гр. Русе.

Как протича осигурителният процес на управителите на фирми?

Вписването в Търговския регистър бележи началото на осигуряване на управителя. Съществуват два вида осигуровки, които следва да бъдат уточнени, с цел избягване на каквито и да било неточности и нередности. Масово осигуровките на управителите са тези, изготвени, според договор за управление и контрол. Ако днес ви предстои да извършвате такава регистрация, то навярно процедурата ще бъде именно тази. Отново нека споменем, че е от ключова важност да се консултирате със счетоводител, чиито насоки ще ви бъдат повече от полезни.

Много е важно още от самото начало да бъде уточнено какви точно дейности и отговорности ще изпълнява управителят. В случай, че той изпълнява трудова дейност, то следва да бъде осигуряван, според самия договор. Паралелно с това, управителят трябва да се осигурява, според други аспекти.

Другата важна специфика е свързана с осигурителния доход. Сумата, не трябва да е по-малка от минималния осигурителен доход и не трябва да надскача максималния. Наясно сме, че всичките тези особености са нещо, което можете във всеки един момент да забравите. Затова и имате неограничен достъп до статията с цел периодично прочитане и опресняване на информацията, свързана с осигуровките.

Лицето, явяващо се като управители на дадена фирма, логично се осигурява на максимална сума, която се отнася за конкретния вид икономическа дейност.

Сигурно ви е направило впечатление как напоследък е честа практика управителите да се самоосигуряват. Това е типично най-вече за компаниите със нисък или среден статут. Те задължително биват осигурени за инвалидност. Освен това биха могли сами да избират дали да се осигуряват за майчинство или общо заболяване.

Не си мислете, че изборът за това какъв начин за осигуряване ще предпочетете, е лесен. Напротив, изисква се да бъдете перфектно запознати и подробно информирани, тъй като нещата са много специфични и зависят пряко от това по какъв начин са обосновани документите.

Варианти за това как се осигурява управител на фирма

Ще посочим два варианта, които смятаме, че са напълно достатъчни, за да придобиете по-точна и ясна представа и сами за себе си да решите кой от двата отговаря пълноценно на потребностите, разбиранията, исканият и търсенето ви. Ето какви са те:

Вариант №1: Едно и също лице е собственик на ЕООД и управител на самото дружество

Това е най-предпочитаният вариант от собствениците на фирми, тъй като благодарение на него успяват да спестят не малка сума средства. Процесът стартира по ясно обособен начин, спазвайки конкретни правила и изисквания. В срок от 7 дни се подава Окд5. Като един от най-деликатните моменти се определя този, свързан с точното време, в което да се регистрирате. Някой собственици живеят в заблуда, че това трябва да се случи веднага след като бъде регистрирана фирмата, още преди самата дейност да е стартирала.

Не е нужно да влизате в длъжност, за да се сдобиете с фирмен печат, откриване на фирмена банкова сметка или друго.

Осигурителният стаж доскоро се вписваше в осигурителната книжка. Тя се предаваше всяка година в НОИ, където се извършваше нейната заверка. Осигурителните книжки вече са в историята и са необходими само за периоди до 2015 г.

Вариант №2: Когато в договора се предвижда изплащане на възнаграждение

Разбира се, лицето разполага с договор за управление и контрол, където бива вписано месечното трудово възнаграждение. Един от ключовите моменти е този дали в самия договор е вписано възнаграждението, което трябва да се получава и дали въобще съществува такова.

Осигурителните вноски не трябва да бъдат по-малки от минималния осигурителен доход основната икономическа дейност на фирмата.

Това е варианта, при който осигурителните вноски са по-високи, заради това, че минималният осигурителен праг е доста по-висок. Осигуровките биват внасяни за сметка както на работника, така и на работодателя. Като положителна последица от този договор е, че лицето може да се възползва от безработица, след неговото прекратяване, както и от майчинство.

Имате въпроси, на които нямате отговор? Статията е разкрила не малко полезна информация пред вас, но е оставила в сянка много други казуси, от които се интересувате горещо? Съветваме ви да не губите повече излишно време, а да се възползвате от безплатните консултантски услуги, предлагани от „Контабил” ЕООД в гр. Русе. Счетоводната къща години наред се доказва като авторитетен и надежден съюзник , на който да поверите развитието и просперитета на бизнеса си. Избирайки нея, вие взимате най-доброто решение!

Коментирай

Все обще няма коментари за тази новина. Напишете първия коментар

Този сайт използва "бисквитки", за да работи оптимално за Вас. Чрез посещението си Вие приемате използването на "бисквитки". За повече информация прочетете ТУК.

Разбрах